PERKHIDMATAN DITUTUP
 photo popo1_zpsed098b34.jpg
PERKHIDMATAN PEMBUATAN GOOGLE ADSENSE UNTUK MASA INI DITUTUP ATAS SEBAB MASALAH2 TERTENTU

ADUAN INVALID CLIK / FRAUD CLICK

Saya pernah hantar surat aduan kepada google,untuk memberitahu tentang masalah invalid klik. Ada orang yang tidak puas hati dengan blog anda,cemburu anda  dapat iklan google. Mereka akan klik iklan anda banyak kali sampai boleh mencapai  99 klik dalam satu hari sedangkan pengunjung blog hanya ada 30 orang tak logik kan.Bila masalah ini berlaku cepat-cepatlah hantar surat cinta kepada google kalau boleh kesan IP address orang yang banyak kali masuk ke blog anda hantar Ip addres tu nanti pihak google yang akan ambil tindakan seterusnya.

Tetapi  pernahkah anda mendapat email dari google seperti surat di bawah ini. Dimana google meminta anda untuk menjawab survey, memberi pandangan anda tentang iklan mereka.

Improving users’ advertising experiences with in-ad surveys
Last year, we placed a small [X] mute control button in the top right hand corner of most of our Display ads which gives users the ability to control ads they no longer wish to see. To date, users have muted millions of ads and we have used these signals to make ads more relevant and useful.

Over the next few weeks, we’ll be expanding the ways users can give us feedback about ads by introducing a series of short surveys in English-speaking countries which will appear after an ad is muted.
 

Here’s one example:
These surveys will help us understand why users mute ads, serve better ads to users, spot publishers and advertisers in violation of Google’s policies, and help improve ad and placement quality for the broader advertising ecosystem.
Investing in ad controls with tools like Ads Settings and Mute This Ad enables us to deliver better experiences for users and better results for advertisers and publishers.

Mesti anda tertungu-tunggu kenapa google tak ambil tindakan, tak ada respon, anda silap.Kalau nak tahu survey yang dihantar oleh google ke email anda adalah bertujuan untuk mendapat respon dari anda dan untuk mendapatkan pengesahan bahawa anda tidak melakukan klik tersebut.Pasti bila anda tengok survey ni macam tak penting dan mengabaikan mesej tersebut.Lepas tu..dalam masa satu minggu tup…tup…cek akaun google adsense anda di disable.Anda dinasihatkan untuk memberi respon secepat mungkin kepada pihak google dan pastikan anda pasang kunci keselamatan untuk blog dan iklan ads anda.
Hal ini pernah terjadi kepada saya..dapat email suruh jawab survey saya abaikan..ye..la saya hantar surat aduan, google pula bagi surat jawab survey tentang iklan dan produk mereka kan pelik.Last-last baru saya faham..nak buat macam mana dah kena banned baru sedar.Tapi saya tidak putus  asa cuba-dan cuba lagi akhirnya saya Berjaya juga.

0 comments:

Post a Comment

 

TEMPAHAN GOOGLE ADSENSE Copyright © 2014 | Powered by Blogger