PERKHIDMATAN DITUTUP
 photo popo1_zpsed098b34.jpg
PERKHIDMATAN PEMBUATAN GOOGLE ADSENSE UNTUK MASA INI DITUTUP ATAS SEBAB MASALAH2 TERTENTU

Google Adsense Full Approve


Apa itu Google AdSense ?

AdSense adalah program kerjasama pengiklanan melalui media Internet yang dianjurkan oleh Google. Melalui program pengiklanan AdSense, pemilik laman web atau blog yang telah mendaftar dan dipersetujui keanggotaannya dibolehkan memasang unit iklan dimana bentuk dan kandunganya telah ditentukan oleh Google di halaman web mereka. Pemilik laman web atau blog akan mendapatkan pendapatan berbentuk pembahagian keuntungan dari Google untuk setiap iklan yang diklik oleh pengunjung laman, yang dikenal sebagai sistem pay per click (PPC) atau bayar per klik.

Selain menyediakan iklan-iklan dengan sistem bayar per klik, Google AdSense juga menyediakan AdSense untuk pencarian (AdSense for Search) dan iklan rujukan (Referral). Pada AdSense untuk pencarian, pemilik laman web dapat memasang kotak pencarian Google di halaman web mereka. Pemilik laman akan mendapatkan pendapatan dari Google untuk setiap pencarian yang dilakukan pengunjung melalui kotak pencarian tersebut, yang berterusan dengan klik pada iklan yang disertakan pada hasil pencarian. Pada iklan rujukan, pemilik laman akan menerima pendapatan setelah klik pada iklan, bergantung kepada tindakan tertentu pengunjung yang telah dipersetujui antara Google dengan pemasang iklan tersebut.


Pendaftaran Google Adsense

Pada masa ini membuat Akaun Google Adsense tidak semudah seperti dulu. Syarat untuk membuat Akun Google Adsense sangat susah. Diantaranya website / blog berusia di atas 6 bulan, dan kandungan harus selalu di-update. Semakin banyak peraturan yang harus dipatuhi sebelum mendaftar, tentu ini sangat menyusahkan kita dalam membuat Akaun Google Adsense. Bahkan banyak di antara para pendaftar yang ditolak oleh Google tanpa kita ketahui alasan yang jelas dan pasti,i. walaupun semua syarat kita ikuti.

Untuk itu kami membuka layanan perkhidmatan membuatan Akaun Google Adsense dengan harga yang lebih murah, senangnya kita boleh mendapat keuntungan dengan memiliki Akaun Google Adsense. 


Apa Perbezaan antara Google Adsense Dengan PPC Lain


  • CPC (cost per click) agak tinggi 
    Hal yang paling menarik dari GA adalah CPC yang sangat tinggi, seperti yang sudah saya jelaskan di atas bahawa ada beberapa keyword yang CPC boleh meningkat lebih tinggi, bahkan 100USD per click. Tapi metilah dari negara tertentu, sedangkan nilai per klik dari negara kita masih sangat rendah, lebih kurang  10 sen hingga 5 USD per klik. Berbeza dengan PPC tempatan yang hanya memberikan 3 sen per klik.
  • Iklan yang terpapar sesuai tema blog 
    Banyak laman pengiklan yang memaparkan iklan dengan tidak bersesuaian dengan tema blog kita.Contohnya blog anda tentang komputer, tapi iklan yang muncul iklan ubat kuat. Hal ini berbeza sekali dengan GA, iklan yang muncul mengikuti keyword dari blog anda, contohnya blog anda bertemakan komputer, jadi iklan yang muncul mestilah juga tentang komputer, teknologi, gadget atau hal-hal yang berkaitan dengan teknologi. Dengan ini, peratus peluang bagi kita untuk mendapatkan klik dari pengunjung akan meningkat.
  • Tampilan iklan boleh di ubah suai dan dipelbagaikan
    Saya pernah mendaftar disuatu laman pengiklan dan disitu jenis paparan iklan hanya ada 3 sahaja dan semua tidak sesuai dengan ukuran template saya. Hal ini sangat menyusahkan, contohnya  kita ingin memaparkan iklan di sidebar kita yang berukuran maksima 250x250, tapi jenis banner iklan yang tersedia hanya 300x300, ini sudah terlalu besar dan akhirnya niat saya terbatal untuk pasang iklan tersebut.

0 comments:

Post a Comment

 

TEMPAHAN GOOGLE ADSENSE Copyright © 2014 | Powered by Blogger