PERKHIDMATAN DITUTUP
 photo popo1_zpsed098b34.jpg
PERKHIDMATAN PEMBUATAN GOOGLE ADSENSE UNTUK MASA INI DITUTUP ATAS SEBAB MASALAH2 TERTENTU

VERIFY PIN MENGGUNAKAN KAD PENGENALAN

Apa itu  verify address  nombor PIN?

Verify nombor PIN adalah surat  pos yang dikirim oleh google yang mengandungi  nombor PIN dimana nombor PIN tersebut dimasukan kedalam  data akaun Google Adsense , isi kandungan surat tersebuat adalah untuk megesahkan alamat rumah kita adalah benar. Pihak  Google Adsense sangat  teliti  dalam  merekodkan  para publisher  mereka, jangan sampai wang  payment  dihantar  kepada alamat yang salah.

Bentuk surat pos yang dikirim melalui pos ini berwarna putih dengan ukuran 4,5 x 6 inci (11,4 x 15,2 cm). Tempoh masa  yang diberikan untuk memasukkan PIN tersebut ke akaun google adsense adalah  selama 6 bulan dari tempoh  PIN pertama dibuat. Jika Anda tidak segera memasukkan PIN tersebut  setelah 4 bulan, Google Adsense akan mebatalkan  iklan di blog Anda.

                                        Contoh ukuran  surat  pin yang dikirim oleh google

                                        contoh lembaran surat verify pin google

Biasanya surat pengesahan  PIN ini akan dikirimkan oleh pihak google  setelah earning  kita mencapai USD $10. Kerana sebelum akaun kita masih belum disahkan  dengan  memasukkan nombor PIN yang dikirim oleh google. Jika belum verify maka pembayaran akan terus ditangguhkan sampai had waktu tertentu.

Masalah pengiriman verified pin:


Dah masuk 3 bulan surat tak sampai-sampai, mungkin ini disebabkan  surat tidak sampai ke alamat tujuan. Penyelesaiannya sangat mudah dengan mengunakan kad .Dengan  mengambil  gambar  kad pengenalan berwarna/scan. Bila tangkap gambar tu biar nampak tangan kita sedikit tengah pegang kad pengenalan.
Sertakan juga dokumen yang ada berhubung dengan alamat tempat anda tinggal.Tapi jangan sertakan semua dokumen kerana nanti bila surat anda tidak sampai-sampai anda boleh guna dokumen lain untuk apply pin tu. Sila ikut langkah-langkah dibawah ini:

Langkah-langkah yang perlu anda lakukan untuk mendapatkan pin adalah dengan menggunakan Kad Pengenalan:

Login ke Akaun Google Adsense anda dan pergi ke link ini

Kemudian masukkan nama sama  dalam Akaun Google Adsense anda

Masukkan alamat email anda

Tulis ID Pengguna   (contohnya: pub-1234567890123xxx)

Upload gambar kad pengenalan  anda.

Klik  Submit

Selesai

Pekara selanjutnya yang akan kita lakukan adalah menunggu email  dari Google Adsense yang menyampaikan mesej bahawa akaun kita telah diverified. Jika nanti surat verified pin sampai anda tidak perlu lagi melakukan verified pin.Sekarang Anda tinggal menunggu  pembayaran sahaja.  



0 comments:

Post a Comment

 

TEMPAHAN GOOGLE ADSENSE Copyright © 2014 | Powered by Blogger